Blog Açmaya Nasıl Karar Verdim

Merhaba değerli blog okuyucuları, bu yazımda sizlere nasıl blog açmaya karar verdiğimden bahsedeceğim. Öncelikle söylemek isterim ki hiç kolay olmadı. Çok kolay görünse de üzerinizde yersiz bir baskı oluşuyor. Daha doğrusu ben üzerimde böyle bir baskı hissediyordum. Normal zamanlarda kendimle bolca konuşup fikirler üretir ve bunları çevremde ki dostlarım ile paylaşırım. Fakat bunu bir blogta yazıp farklı görüşte ki kişilere paylaşmak,  onlardan gelecek farklı olumlu veya olumsuz tepkileri düşünmek üzerimde bazen haklı bazen gereksiz yere baskı oluşturuyordu.

Nasıl Başladım! 

Bir gün çok değerli ağabeyim Vural Egemen SARIGÖZ ile tanışma ve sohbet etme fırsatım oldu. Bildiğiniz üzere kendisi Profesyonel Blogun sahibi. O günden sonra kendisi ile bolca görüşmeye ve sohbet etmeye devam ettik. Buna vesile olan kardeşime ise sonsuz minnettarlığımı her zaman dile getiriyorum. Kendisinin önemli bir blog yazarı olduğunu öğrendikten sonra benim de önceden kompozisyon ve şiir denemelerim olduğundan bahsettim. Ama bir blog açmadığımı sadece evde defterime bu düşüncelerimi aktardığımı anlattım. Blog ile ilgili arada bazı haberler duyuyordum fakat iş hayatımda ki yoğunluğumdan dolayı çokta dikkat edemiyordum. Sonrasında yazı yazmayı bırakmak zorunda kaldığımı anlattım. Bende ki ışığı görmüş olacak ki kendisi ile sohbetimiz ardından bana bir blog açmamı ve sohbetimizde geçen konulardan günlük hayatıma kadar başlıklar altında yeniden yazmayı denememi istedi. İyi ki istemiş şuan kendimle gurur duyuyorum. İlk zamanlar bu çok zor oluyordu. Gerekli kelime sayısına ulaşacak doğru bilgiler içeren bir yazıyı yazmak tabiri caizse eziyetti.  Kendisinin desteği ile hatalarımı gözden geçirip düzenlemeler yaptıkça şuan daha iyi olma yolunda ilerliyorum.

Hesap Açma!

Blog açmadan önce sizlere mutlaka yeni başlayanlar için blogger e-kitabını okumanızı tavsiye ediyorum. Biz amatörler için faydalı bilgiler ile dolu kitabın içerisi. İlk olarak bir gmail hesabına ihtiyacım vardı. Önceliğim Google amcamızın sayfasına gitmek ve hesap oluşturma sayfasını açmak oldu. Sayfaya ulaşınca hesabımı oluşturmak için gerekli boşlukları şahsi bilgilerim ile doldurdum. Hesabım aktif olduktan sonra da blogger.com sayfasına geçtim. Yeni blog sekmesine tıklayarak başlık, adres ve şablon ayarlarını genel olarak yaptım ve blogum artık aktifti. Bundan sonrasında yapılacaklar ise temel ayarlardır. Blogger. com’dan ayarlar sekmesine gelin ve aşağı doğru açılan panellere size ait bilgileri ekledikten sonra şablon ayarlarınızı yapmak için şablona tıklayın ve buradan bloğunuzun PC görünümü altında yer alan özelleştir butonuna tıklayın. Açılan yeni sayfada belirli başlıklar ve o başlıklara ait şablonlar yer alır. Size düşen ise buradan kişisel zevkinize uyan veya benzeyen bir şablonu seçmek ve sağ üstte yer alan bloga uygula butonuna basmak. Blogunuz ilk halinden daha farklı bir görünüme kavuşacaktır.

İsim Tercihi! 

Gelelim benim bloguma isim bulma sürecime. Blogumun ilk ismi “yinebirgün.blogspot.com” idi. Çünkü bu söz benim anahtar cümlem gibi bir şey. Sosyal medyada paylaşımlarıma ön sözüm olarak muhakkak bu cümlemi eklerim. Daha sonralarda adını “bironurhikayesi.blogspot.com” olarak değiştirdim ki bu isim gerçekten cuk diye oturmuştu. İsim değiştirmeyi ilk zamanlar bilmiyordum ve deneme yanılma yöntemi ile blogger. com’dan ayarlar sekmesinden isim düzenleme alanını görünce kolay bir şekilde ismimi düzenledim. Daha sonrasında abim bana ismimi “kahvezen” olarak değiştirmemi istedi. Kahveye olan düşkünlüğüm göz önüne alınınca bu isim çok da uzak değil bana J. Daha sonralarında ise özgün, kendi hikâyemde yer alan bir isim tercih etmeye karar verdik ve yaşamımızda insanların bolca sürprizlerle dolu olduğunu ve benim kahve sevgim aklıma geldi birde Vural abimin bir kahve hikâyesi üzerine şuan ki ismi olan “surprizkahve.blogspot.com” isminde karar kıldık. Gerçekten de çok güzel bir isim oldu.  Şuan bu isim altında bolca kahve tadında ve teknoloji kokan fincanlar dolusu yazılarımı her gün siz değerli okurlara sunmaktan şeref duyacağım. 

Sizlere iyi bloglamalar dilerim. Selam ve dua ile…

Yorumlar

Popüler Yayınlar