Yeni Dil Öğrenme

Merhaba değerli blog okurları, bu yazımda sizlere pratik bir şekilde yabancı dil öğrenmemizi sağlayacak bir yöntemden bahsedeceğim. Daha öncelerinde çok fazla bahanelere sığınıp ben yapamam, ben konuşamam, ben okuyamam diyenlerimiz vardı. Hatta işi profesyonel kurnazlığa taşıyıp milliyetçilik seviyesine çıkarıp “Onlar öğrensin, biz niye öğreniyoruz.” gibi büyük bahaneler kuran arkadaşlarım dahi oldu. İşin aslı ne yabancı sevdalısı biriyim ne de onlardan kendimi düşük gören biriyim. Bu yöntem ile en zor dili bile kolaylıkla öğrenmenizi sağlayacak. Bunun ne faydası olacak diyen arkadaşlarımız için ise, en basiti çalıştığınız iş kolunda daha da iyiye gitmek adına yardımcı tabancı metinleri kolaylıkla okuyabilir, yurtdışı kaynaklı sitelerden yardımcı ekipmanlar satın alabilir hatta yurt dışına satış yapabilirsiniz. Bunlardan ziyade artık turizm ile dünya daha da küçüldü ve her ülkeden insanlar farklı ülkeleri ziyaret etmeye ve tatil yapmaya geliyor. Hatta gezdiği ülkeyi beğenip kendi ülkesine geri dönmeyenler bile var. Kendi ülkemizde dahi yabancı uyruklu vatandaşlar yaşamakta.  İletişim kurmanın zorluğunu üzerimizden atmak ve bunu karlı bir iş fırsatı çevirmek adına bende bir yöntem geliştirdim. Günümüzde artık pek çok dil öğrenmek mümkün. Akıllı dil kartları ve pratik sözlükler bolca satılmakta. Ama ben bunu daha da kolaylaştırdım. İyi derecede öğrenmek adına, sadece cümleleri öğrenip geçmeyeceksiniz, binlerce kelime öğrenip zamanlarla beraber kullanmayı da öğreneceksiniz. Nasıl sorunuza cevabım;

Günlük Tutma!

Ortak dil adı altında İngilizceyi ele alalım. Detaylı olarak on iki zaman var ama işin kolay ve anlaşılır olanı dört zamandır. Şimdiki zaman, geniş zaman, geçmiş zaman ve gelecek zaman. İnternetten Googleamcaya sorarak kolaylıkla bu zamanlara ulaşabilirsiniz. Sonrasında bu zamanları bilgisayarınıza kaydedin ve gün sonunda evinizde çayınızı veya kahvenizi yudumlarken gününüzün nasıl geçtiğini anlatan bir kompozisyon yazın. Ardına kurduğunuz her cümleyi internetten indirdiğiniz zamanlar ve kelimelere bakarak İngilizce yazıp konuşmayı deneyin. İşin keyifli noktası bunu arkadaşlarınız veya aile bireyleri ile yaparken komik görüntüler ortaya çıkacak ve akşamınızda bir o kadar eğlenceli geçecek.

Son Olarak!

Umuyorum ki eğlenceli zamanlar geçirerek yeni bir dil öğrenirsiniz. Çevrenizden olumsuz sonuçlar görebilirsiniz ilk zamanlarda ama ilerleyen zamanlarda onlardan farklı olup bir üst seviyeye çıktığınızı anlayacaksınız. Aklınıza takılan sorular olursa lütfen yorumlar bölümüne mesajınızı bırakın veya sosyal medya hesaplarımdan bana mesaj atın. İyi bloglamalar


ADAM…

Yorumlar

Popüler Yayınlar