Kitap Okumak

Merhaba değerli blog okurları, bu yazımda sizlere kitap okuma alışkanlığı kazanmak için verdiğim mücadeleden bahsedeceğim. Bu kardeşinizde çevresinde ki olgu ve olayları bahane edip rahat kitap okuyamamadan şikâyetçi biridir. Hiç zamanım yok bahanesi öyle bir sarmış ki beni, yarım kalan kitabımı görmesem hala bu şekilde devam edecektim.  Kendimce bahanelere sığınıp bir türlü kitap okuyamayan ben, belki kafama uyan bir çözüm bulurum da yeniden kitap okurum diye Google amcaya sordum. İşin aslı kitap okumaya meraklı biriyim ama etrafımdan da destek görmeyi bekliyormuşum meğerse J.  En sonunda bu durumu ekip çalışmasından çıkarıp bireysel olarak kendim için yapmaya karar verince bolca çözüm yolu üretmeye başladım. Benim gibi okuyamama sıkıntısına sahip iseniz bu yöntemler tam bizim için dostlarım.

Nasıl Olacak Bu İş!

Öncelikle dostlar, basitten zora doğru ilerlemek gerekiyormuş. Ben ilk zamanlar elime ne gelse okumaya çalışıyordum. Yeter ki şu okuma alışkınlığım oluşsun, her gün rahat rahat kitap okuyabileyim diye.  Gazete, dergi gibi ekipmanlar başlangıç için ideal. Çünkü gazete ve dergilerde her konu başlığı yer alıyor ve okuma süresi en fazla 5-10 dakika barındırıyor. Emin olun haber başlıklarını seçip okuduktan sonra, ben anlamam bir türlü beni sarmaz deyip vazgeçmelerinizden pişman olacaksınız. Böylelikle sizde sıkılmamış olacaksınız. Bunları okurken illa ki bir başlık, bir köşe yazısı, bir haber muhakkak sizin dikkatinizi çekecektir. Dikkatinizi çeken başlıkları not alın. Buradan sevdiğiniz ve okumaktan hoşnut olacağınız kitap türlerine ulaşmış olacaksınız. Düzenli olarak gazete ve dergiye adapte olduktan sonra gelelim ikinci aşamaya. Yani okumayı sevdiğimiz kitap türlerini belirlemeye. Seçtiğiniz türler üzerine araştırmalar yapın, çevrenize danışın. Kimler bu alanda daha iyi yazıyor, kimler okunmalı, hangi yazarı öneriyorlar. Unutmayın,  “İyi bir kitap, iyi bir okuma deneyimi sunar.” Bunları da belirledikten sonra, en yakın kitapçıya yolculuk başlasın derim.  Bu arada seçtiğiniz kitabı yorumlarda lütfen belirtin. Seçtiğim tarzlara uygun ise sizin seçimlerinizden yararlanarak bende kendime ait bir kütüphane kurabilirim.

Kitap Seçiminden Sonra!

İlk olarak dediğim gibi ağır kitaplar seçmeyin. Çünkü ne kadar sizin okumak istediğiniz tür de olsa ilk dakikadan kendinize yüklenmek, sıkılmanıza sebep olur ve bu okuma alışkanlığınızı bitirebilir. Uygun kitabı bulduktan sonra gelelim okuma sürelerine. Benim tavsiyem günlük 10 sayfa ile başlamak.  Belki bu gün içinde size bir on sayfa daha okuma fırsatı sunabilir. Okumaya başlamadan önce sosyal medyadan okuduğunuz kitabı duyurun. Konu ile ilgili çevrenizde bulunan arkadaşlarınız ile de irtibat halinde olup kitaplar hakkında konuşmaya başlayabilirsiniz.

Son olarak!

Değerli okurlar, bir gün dahi olsa okumayı aksatmayın.  Her gün sayfa çoğaltmaya çalışmayın. Eski ve yabancı kelimelere denk gelirseniz, kelimeyi not alıp anlamına bakın ki kitap size sıkıcı gelmesin. Sizlere iyi okumalar ve iyi bloglamalar dilerim.


ADAM…

Yorumlar

Popüler Yayınlar