Bir Bitmediler

Merhaba değerli blog okuyucuları bugün sizlere sahtekar ve dolandırıcıların yeni bir yönteminden bahsedeceğim.

Polisiz!

Bildiğiniz üzere, dolandırıcıların en son yöntemi, sizleri arayıp kendilerini polis gibi tanıtmaları. Bunun üzerine sizin hesabınızın terör örgütlerince para transferi yapılmak için ele geçirildiğini belirterek sizlerin ilerleyen sürede mağdur olmamanız adına kendilerinin belirttiği yere size ait tüm maddi varlığınızı yoksa ziynet eşyalarınızı teslim etmelerini istiyorlar. Sonrasında ise operasyon bitiminde sizlere devlet tarafından geri ödeme yapılacağı garantisi vererek sizleri dolandırmaya çalışıyorlar. Uzun uzun belirttim ki size de böyle bir arama gelirse dikkatli olun kanıp inanmayın diye. Çünkü bizzat başıma geldi. Öğle vakitlerinde 0538’li bir numara arayıp hesabımdan yüklü miktarda para transferleri yapıldığını, hesapların kontrol edildikten sonra terör örgütleri ile bağlantılı kişilere ait hesaplar olduğunu benden de maddi veya ziynet ne kadar birikimim varsa onların belirteceği adrese götürmemi istediler. Gayet sakin ve arka fonda ses bulunmuyorken ben, “Siz kimsiniz?” diye sorduğumda “Polisiz” dediler ve arkadan telsiz sezi geldi. Haberleri izlediğim için dolandırıcı olduklarını fark ettim ve argo tabirlerle karışık onları polise şikayet edeceğimi söyledim ve telefonu kapattım. Olayın üzerine hemen polis tanıdığımızı arayarak numarayı verdim ama kullan at diye tabir edilen telefon sim kartı kullandıkları için çabaları sonuçsuz kaldı.

Rica Ediyorum!

Sadece bununla kalmadılar. Yeni oyunları altı yüz milyon insanın kullandığı whatsapp uygulaması ile ilgili. Dolandırıcılar şimdide whatsapp gold versiyonuna geçiş yaparlarsa daha avantajlı bir şekilde uygulamayı kullanabileceği yalanı olan bir mesaj atıyor. Şuan whatsapp hem telefon hem de bilgisayara kurulabildiği için gönderdikleri linke tıkladığınız zaman size ait hesap bilgileri veya online alışverişlerde kullanılan kart bilgilerinizi dolandırıcıların eline geçmesi hiç de zor olmuyor. Lütfen bu tarz mesaj ve aramalara dikkat edin.  Sizleri her arayana inanmayın ve böyle bir durumda muhakkak kolluk kuvvetlerimizi bilgilendirin.
Selam ve dua ile Hayırlı Ramazanlar.


ADAM…

Yorumlar

Popüler Yayınlar